När producenten och låtskrivaren Brian Hazard släppte sitt senaste album, så bestämde han sig för att testa något nytt. Vid sidan av den uppressade standard-upplagan av albumet så erbjöd han också ett begränsat antal, 20 st, unika skivor till de allra trognaste fansen, för 99 dollar styck.

Varje sådant album innehöll en unik mix av albumet, plus extralåtar och ett inspelat tack till personen som hade beställt skivan.

13 st nappade på erbjudandet vilket betyder ungefär hälften av intäkterna han hittills har fått in på albumet som helhet.

Jag tycker det är ett roligt exempel på skillnaden mellan massmarknadsföring och marknadsföring när man riktar sig direkt till sina fans, vilket är två olika världar och olika sätt att tänka på.

I ett inlägg på Music Think Tank beskriver han hur han gjorde och kommer med fler ideer omkring detta.

  • Share on Tumblr


3 Comments

  1. #
    Chana
    november 27th, 2016 at 13:14

    extremely wonderful image!

  2. #
    Hannelore
    november 29th, 2016 at 17:31

    Hеllo.This post ԝas rsalⅼy motivating, particularly sіnce I was browssing for thoughts on tҺis subject last couple of
    dayѕ.

  3. #
    behandla akne
    juni 5th, 2017 at 15:11

    Hi there, yes thіs post is tгuⅼу pleɑsant and I have learned
    lot of things from itt on the topic of blogging. thankѕ.

Leave a Comment

blank